Quantcast
Browsing latest articles
Browse All 42 View Live

Clik here to view.

Wystawa zwierząt hodowlanych i demolka samochodów czyli Beaudesert Show

Każdy region w Australii obchodzi w swojej stolicy święto zwierząt, na którym hodowcy prezentują swoje zwierzęta, a przy okazji odbywa się festyn, z jarmarkiem, muzyką, różnymi konkursami i oczywiście...

Tropikalna Australia, czyli północne Queensland: Zapowiedź

Ten krótki post to tylko zapowiedź naszej kolejnej wycieczki: jutro rano wylatujemy do Cairns i następne pięć dni spędzimy zwiedzając tą tropikalną część Queensland.Ogólny plan wycieczki to (zobacz...

Tropikalna Australia, czyli północne Queensland: Kuranda i Atherton Tablelands

Z Brisbane do Cairns jest ok. 1700 km (choć to wciąż Queensland), więc na pięciodniową wycieczkę jedyną sensowną opcją jest dostanie się tam samolotem. Po nieco ponad dwugodzinnym locie i odebraniu...

Tropikalna Australia, czyli Północne Queensland: Mission Beach

Do Mission Beach dojechaliśmy już po zachodzie słońca, i głównie marzyliśmy o tym, żeby wysiąść z samochodu i pójść na kolację.  Po zakwaterowaniu w Rainforest Motel właściciel zaoferował nam voucher...

Tropikalna Australia, czyli Północne Queensland: Cairns i Wielka Rafa Koralowa

Do Cairns dotarliśmy drugiego dnia wieczorem i po szybkim zameldowaniu się w hostelu ruszyliśmy na nabrzeże poszukać miejsca na kolację. Cairns jest regionalnym centrum turystycznym i jest to bardzo...

Tropikalna Australia, czyli Północne Queensland: Port Douglas i Mossman Gorge

Po przyjeździe do Port Douglas, zakwaterowaniu się i krótkim odpoczynku, wybraliśmy się na spacer do centrum w poszukiwaniu miejsca, gdzie można cos zjeść lub wypić. Po kilku minutach spaceru wzdłuż...

Tropikalna Australia, czyli Północne Queensland: Cape Tribulation

Po wizycie w Mossman Gorge wyruszyliśmy dalej na północ do Cape Tribulation, czy też Cape Trib jak nazywają go kochający skróty Australijczycy. Przylądek ten reklamuje się jako miejsce, gdzie „las...

Region Granite Belt i Park Narodowy Girraween

Region Granite Belt, gdzie znajduje się Park Narodowy Girraween, znany jest w Queensland głównie z produkcji wina oraz uprawy Europejskich owoców typu jabłka, czereśnie, brzoskwinie, śliwki itp. Nie...

Boże Narodzenie w Australii

Australijskie święta wypadają w środku lata i to zasadnicza różnica między świętami w Europie a tymi tutaj. W Brisbane w grudniu temperatura sięga 35 stopni, nie ma mowy o świątecznej atmosferze jaką...

Outback i Połudnowa Australia: Zapowiedź

Ten krótki post to tylko zapowiedź relacji z naszej kolejnej podróży – tym razem wybraliśmy się na długą wycieczkę samochodem, z Brisbane przez Australijski Outback na południe Australii. Piszemy na...

Outback i południowa Australia: zapowiedź cz. 2

Jesteśmy już z powrotem w domu i wkrótce zaczniemy zamieszczać w odcinkach szczegółową relację z naszej ostatniej podróży. Dziś tylko kolejna krótka zapowiedź i podsumowanie drugiej części wycieczki. W...

Podróż przez outback

st1\:*{behavior:url(#ieooui) } Jadąc samochodem z Brisbane do Adelaide, jedna trasa prowadzi wzdłuż wybrzeża, druga przez ląd. W Australii większość populacji mieszka na wybrzeżu, a wnętrze kontynentu...

Adelaide i Południowa Australia

Już chwilę po opuszczeniu Broken Hill otaczający nas krajobraz zaczął się powoli zmieniać: czerwona ziemia stopniowo ustępowała miejsca trawiastym łąkom, a po jakimś czasie polom uprawnym porośniętym...

Kangaroo Island - piękna wyspa u wybrzeży Południowej Australii

Warto zacząć tego posta od stwierdzenia, że Kangaroo Island (albo 'KI' jak jest nazywana skrótowo przez mieszkańców), to jedno z najpiękniejszych miejsc w Australii, jakie dotąd odwiedziliśmy. Jeżeli...

Wielkanoc w Australii

Okres Wielkanocny wypada w Australii na jesieni i podobnie jak Boże Narodzenie, w trakcie przerwy szkolnej. Wielkanocna przerwa szkolna trwa 2 tygodnie i tak jest zsynchronizowywana przez lokalny rząd,...

Great Ocean Road i Dwunastu Apostołów - atrakcje turystyczne Australii

Great Ocean Road to nadmorska trasa o długości ok. 285 km, biegnąca wzdłuż południowego wybrzeża Australii w stanie Victoria, pomiędzy miejscowościami Warrnambool na zachodzie i Torquay na wschodzie,...

Clik here to view.

Phillip Island i wschodnie wybrzeże Victorii: Australijskie pingwiny i piękno...

Z Great Ocean Road pojechaliśmy prosto w kierunku Phillip Island, omijając jednak Melbourne, bo zwiedziliśmy je już wcześniej.  Na noc zatrzymaliśmy się w miejscowości San Remo tuż przy wyspie Phillip...

Alpy Australijskie i Góra Kościuszki

Po wylądowaniu wEden, czyli na wybrzeżu Nowej Południowej Walii, stwierdziliśmy, że mamy jeszcze trochę czasu zanim wrócimy do domu (ok. 3 dni), który możemy wykorzystać na zwiedzenie jakiegoś...

Wybrzeże Nowej Południowej Walii i powrót do domu

Długo to zajęło, ale wreszcie przyszedł czas na ostatni post z naszej podróży po Outbacku i Południowo-Wschodnim kącie Australii… Jako że wybrzeże Nowej Południowej Walii na północ od Sydney...

Blues nad oceanem

Broadbeach to jedna z miejscowości na Gold Coast tuż przy Surfers Paradise, ale nie tak zatłoczona i hałaśliwa jak Surfers. My odwiedzamy ją głównie za sprawą odbywającego się tu co rocznie festiwalu...

Coś o Australijczykach

Dziś trochę nietypowy post – zamiast opisu jakiegoś miejsca, postanowiliśmy napisać coś na temat ludzi, czyli Australijczyków.Od początku naszego pobytu w Australii jesteśmy zachwyceni wieloma...

Springbrook National Park: świat rodem z filmu Avatar

Springbrook NP znajduje się kilkadziesiąt kilometrów w głąb lądu od południowej części Gold Coast. Park ten nie jest tak dobrze znany i mocno reklamowany jak Lamington NP czy Binna Burra, ale wcale im...

Clik here to view.

Christmas in July - Boże Narodzenie w lipcu?

Gdy w pierwszym roku naszego pobytu w Australii zobaczyliśmy reklamy świątecznych kolacji zwanych ‘Christmas in July’, pomysł na obchodzenie Świąt Bożego Narodzenia w lipcu wydał nam się lokalną...

Festiwal średniowieczny w Australii - Abbey Medieval Festival

Może to być dla niektórych zaskakujące, ale w Australii również odbywają się historyczne imprezy... Ta dotycząca średniowiecznego stylu życia i średniowiecznych bitew jest organizowana tuż pod...

Czas na Amerykę!

Może nie na stałe, ale chociaż na trochę... i nie tą zepsutą, Północną, tylko tą bardziej swojską - Południową :-)O co chodzi? Po prostu wyjeżdżamy na prawie 3 miesiące do Ameryku Południowej,...